Wiadomości branżowe

Nestlé podpisało umowę na zakup gruntu pod budowę fabryki PURINA PetCare w Nowej Wsi Wrocławskiej

20.12.2013 Komunikat prasowy Nestlé podpisało umowę na zakup gruntu pod budowę fabryki PURINA PetCare w Nowej Wsi Wrocławskiej 20.12.2013 18:03 Nestlé Polska S.A. Nestlé podpisało

20.12.2013

Komunikat prasowy Nestlé podpisało umowę na zakup gruntu pod budowę fabryki PURINA PetCare w Nowej Wsi Wrocławskiej 20.12.2013 18:03 Nestlé Polska S.A. Nestlé podpisało umowę na zakup 13,5 ha gruntu pod budowę fabryki Nestlé PURINA PetCare i centrum dystrybucyjnego karmy dla zwierząt domowych. Zakład będzie zlokalizowany w Nowej Wsi Wrocławskiej. Wartość całej inwestycji wyniesie około 300 mln zł. Prace budowlane rozpoczną się w styczniu 2014 roku. Otwarcie obiektu zaplanowano na drugą połowę 2014 roku. W pierwszym etapie Nestlé planuje stworzyć 200 nowych miejsc pracy. Polska jest największym rynkiem karmy dla zwierząt domowych w Europie Centralnej i Wschodniej, dlatego też wybór lokalizacji naszej nowej fabryki Nestlé PURINA PetCare nie jest przypadkowy. Co więcej, w okolicach Wrocławia przecina się wiele szlaków komunikacyjnych, a to stanowi ważny aspekt w przypadku centrum dystrybucyjnego. Dzięki tej inwestycji zwiększymy dostępność produktów Nestlé PURINA PetCare w Europie Środkowej. Nowa fabryka będzie pierwszym produkującym karmę dla zwierząt zakładem Nestlé w Polsce ? mówi Pierre Detry, Prezes Zarządu Nestlé Polska S.A. Polski rynek karmy dla zwierząt rozwija się bardzo dynamicznie, w ujęciu wartościowym jego wzrost osiągnął 8,1%[1]. Obecnie jest także jedną z najszybciej rosnących gałęzi w sektorze FMCG. Nestlé PURINA PetCare ma w nim 9,1%[1] udziałów i bardzo dynamicznie zwiększa wartość sprzedaży (+17,7%[1]). Długoterminowa strategia firmy zakłada wzmocnienie pozycji marki w Europie oraz jej rozwój w kanale spożywczym i specjalistycznym. Nestlé PURINA PetCare w Polsce Firma Nestlé z produktami dla zwierząt domowych jest obecna na polskim rynku od 16 lat i od tego czasu rozbudowała swoje portfolio w kluczowych segmentach rynku żywności przeznaczonej dla zwierząt domowych. Nestlé PURINA PetCare oferuje szeroki wachlarz marek, zaspokajając tym samym potrzeby swoich klientów i ich ulubieńców. Obecnie firma cieszy się mocną pozycją na polskim rynku karmy dla zwierząt domowych, osiągając udział ponad 9,1%[1]. W Nestlé PURINA PetCare pracuje około 70 osób. Portfolio Nestlé PURINA PetCare tworzą następujące produkty: Purina ONE? sucha karma dla kotów GOURMET? mokra karma dla kotów FRISKIES? sucha karma dla kotów i psów FELIX? mokra karma dla kotów DARLING? mokra i sucha karma dla psów PRO PLAN? sucha karma dla kotów i psów DOG CHOW? sucha karma dla psów CAT CHOW? sucha karma dla kotów PURINA VETERINARY DIETS? wybór diet weterynaryjnych dla kotów i psów Informacje na temat rynku karmy dla zwierząt domowych w Polsce Polska jest największym rynkiem karmy dla zwierząt domowych w regionie Europy Centralnej.[2] Na wielkość tego rynku wpływ ma wysoka populacja zwierząt domowych (13,1 mln), wzrastający dochód oraz wolno rosnący odsetek zwierząt domowych odżywianych karmą gotową.[2] Populacja psów (7,4 mln) jest wyższa od populacji kotów (5,7 mln). [2] Wielkość kategorii szacuje się na poziomie 520 mln CHF w 2012 roku. [3] Kategoria jest sprzedawana przez dwa główne kanały ? sklepy spożywcze (70%) i specjalistyczne (30%).[3] Kanał sklepów specjalistycznych składa się z: niezależnych sklepów – 70%, lecznic i lekarzy weterynarii – 11%, e-commerce – 10%, sklepów sieciowych z produktami dla zwierząt domowych – 6% oraz hodowców – 2%.[3] Kanał sklepów spożywczych składa się z: handlu nowoczesnego – 30% (hipermarkety + międzynarodowe supermarkety), handlu tradycyjnego – 31% (lokalne supermarkety + duże, średnie i małe sklepy spożywcze), dyskontów – 29% oraz drogerii – 10%. Sklepy dyskontowe są najszybciej rozwijającym się subkanałem (+ 25%).[4] W obu kanałach kategoria jest zdominowana przez suchą karmę dla psów, która stanowi największą subkategorię.[4] W kanale sklepów spożywczych drugą co do wielkości jest kategoria mokrej karmy dla psów (23%), na trzecim miejscu plasują się dania na jeden raz dla kotów (20%). Przekąski dla kotów i psów to stosunkowo małe segmenty, ale generujące dużą wartość sprzedaży na tonę, i bardzo dynamicznie rosnące (odpowiednio + 9% i +11%). Sucha karma dla kotów jest drugą najmniejszą (12%) podkategorią po przekąskach dla kotów i psów, ale również szybko rośnie (+ 11%), dzięki produktom super premium.[4] Nestlé PURINA PetCare na świecie Nestlé zainicjowało swoją działalność w biznesie karmy dla zwierząt domowych poprzez nabycie firmy Carnation i marki Friskies w 1985 roku. Zakup firmy Spillers Pet Foods w 1998, a następnie Ralston-Purina w 2001 roku, pomógł Nestlé we wzmocnieniu wiodącej pozycji w Europie. W wyniku fuzji Ralston Purina i Friskies PetCare w grudniu 2001 roku, powstała Nestlé PURINA PetCare ? firma z ponad stuletnim doświadczeniem w branży karmy dla zwierząt domowych. Główna siedziba odpowiadająca za globalną strategię i rozwój biznesu Nestlé PURINA PetCare mieści się w St. Louis, Missouri, USA. Koordynuje działalnością filii w różnych krajach na całym świecie. W USA i Europie eksperci Nestlé PURINA PetCare pracują nad nowymi pomysłami w dziedzinie karmy dla zwierząt, tworząc koncepcję wysokiej jakości żywienia niezbędnego dla zdrowego życia kotów i psów. Marki takie jak PURINA VETERINARY DIETS?, PRO PLAN?, PURINA ONE?, FRISKIES?, DARLING?, FELIX? DOG CHOW?, CAT CHOW? i inne zapewniają Nestlé PURINA PetCare wiodącą pozycję w kategorii karmy dla zwierząt domowych. Notka edytorska Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i 90 marek, w tym m.in.: NESCAF?, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5100 pracowników w 9 lokalizacjach. W 2012 roku sprzedaż Nestlé osiągnęła 3,5 mld zł. [1] Nielsen RMS MAT październik-listopad 2013, kanał spożywczy [2] źródło: Euromonitor [3] źródło: Nestlé [4] źródło: Nielsen RMS MAT październik-listopad 2013, kanał spożywczy

A to już wiesz?  Coraz bliżej do nowoczesnego centrum radioterapii w Przemyślu

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy