Wiadomości branżowe

Czy z domowych apteczek znikną tradycyjne polskie leki?

Czy z domowych apteczek znikną tradycyjne polskie leki?
23.05.2012 Komunikat prasowy Czy z domowych apteczek znikną tradycyjne polskie leki? 23.05.2012 09:00 Tarsago Polska Już po raz dwunasty Europejczycy wybrali marki, które darzą największym

23.05.2012

Komunikat prasowy Czy z domowych apteczek znikną tradycyjne polskie leki? 23.05.2012 09:00 Tarsago Polska Już po raz dwunasty Europejczycy wybrali marki, które darzą największym zaufaniem. Tegoroczna edycja badania European Trusted Brands pokazała, że w Polsce Apap i Ibum zdystansowały znaną od dziesięcioleci Pyralginę, a Gripex i Flegamina – Polopirynę. W Polsce leki są dostępne praktycznie wszędzie: w aptece, kioskach, sklepach, a nawet w internecie. Polacy należą do czołówki narodów, które najczęściej spożywają leki bez recepty. Wyniki tegorocznej edycji badania European Trusted Brands, przeprowadzonego przez Reader?s Digest, pokazały, którym markom ufamy najbardziej. Najbardziej godnym zaufania wg. Polaków preparatem przeciwbólowym jest Apap. Marka ta zdobyła uznanie ponad 30 proc. ankietowanych otrzymując Złote Godło European Trusted Brands 2012. Kryształowe Godło badani przyznali marce Ibum, którą cenią w szczególności za jakość, zrozumienie potrzeb klienta oraz stosunek wartości do ceny. Gripex i Flegamina ? to tegoroczni zwycięzcy w kategorii Preparat na przeziębienie. Gripex, laureat Złotego Godła, to wybór 24 proc. ankietowanych Polaków. Marka ta była często wybierana przez osoby młode, w wieku do 30 lat. Flegamina została bardzo wysoko oceniona za jakość oraz stosunek wartości do ceny, dzięki czemu jest ona laureatem Kryształowego Godła European Trusted Brands 2012. Polacy należą do najbardziej ?lekomańskich? społeczeństw w Europie, zwłaszcza jeśli chodzi o środki przeciwbólowe i na przeziębienie. I w tych asortymentach reklamy mają w naszym kraju ogromną siłę oddziaływania. Apap i Ibum zdystansowały znaną od dziesięcioleci Pyralginę, a Gripex i Flegamina ? Polopirynę. Jedynie najstarsi Polacy wykazują odporność na reklamy i ciągle wybierają tradycyjne specyfiki tego rodzaju ? komentuje wyniki badania Profesor Janusz Czapiński, psycholog społeczny. W kategorii Preparat ziołowy liderem została marka Herbapol Lublin, którą jako godną zaufania wybrało 24 proc. ankietowanych. Były to głównie kobiety oraz osoby starsze, w wieku powyżej 50 lat. Herbapol Lublin cenimy za jakość, silny wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta. Marka ta drugi rok z rzędu otrzymała oba wyróżnienia: Złote i Kryształowe Godło European Trusted Brands. Preparaty ziołowe mają w Polsce mniejszą konkurencję niż leki przeciwbólowe i na przeziębienie, więc nic dziwnego, że tradycyjny Herbapol Lublin trzyma się mocno nie tylko wśród starszych rodaków ? dodaje Janusz Czapiński. Suplementem diety cieszącym się w Polsce największym zaufaniem jest marka Falvit, tegoroczny zdobywca Złotego Godła. W porównaniu do innych marek z tej kategorii Falvit uzyskał lepsze oceny za stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta i społeczną odpowiedzialność, dzięki czemu marka ta otrzymała również Kryształowe Godło European Trusted Brands 2012. W kategorii Witaminy niekwestionowanym liderem i laureatem Złotego i Kryształowego Godła jest marka Centrum. Marka ta została wybrana przez 13 proc. ankietowanych, którzy szczególnie wysoko ocenili ją za jakość, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta. Marka Centrum wygrała również w Niemczech oraz Portugalii. Polacy zakupu farmaceutyków najchętniej dokonują w sieci aptek Dbam o Zdrowie (laureat Złotego i Kryształowego Godła). Markę tę jako godną zaufania wybrało 16 proc. ankietowanych. Respondenci cenią markę Dbam o Zdrowie za jakość, zrozumienie potrzeb klienta, stosunek wartości do ceny oraz społeczną odpowiedzialność. Wyniki badania European Trusted Brands są w Polsce podstawą do przyznania nagród – Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła, przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.

A to już wiesz?  Uroczysty wieczór kampanii "Chronię życie przed rakiem szyjki macicy"

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy