Wiadomości branżowe

Ekologiczne certyfikaty produktów spożywczych

31.08.2011 Komunikat prasowy Ekologiczne certyfikaty produktów spożywczych 31.08.2011 16:20 Chiquita Bądź zmianą, którą chcesz widzieć w świecie!* Najnowsze badania zachowań konsumentów wskazują jednoznacznie, że klienci

31.08.2011

Komunikat prasowy Ekologiczne certyfikaty produktów spożywczych 31.08.2011 16:20 Chiquita Bądź zmianą, którą chcesz widzieć w świecie!* Najnowsze badania zachowań konsumentów wskazują jednoznacznie, że klienci najchętniej przywiązują się do marek i firm, które realizują działania prospołeczne. Obecnie większość producentów żywności zamieszcza na opakowaniach swoich produktów przeróżne certyfikaty, jednak nie wszystkie niosą za sobą konkretną działalność na rzecz środowiska czy też lokalnych społeczności. 42 proc. badanych w drugim ogólnoświatowym badaniu postaw konsumentów goodpurpose? wykonanym przez instytut Strategy One, wchodzący w skład agencji Edelman uznało, że przy wyborze produktów tej samej jakości i w jednakowej cenie, społeczne zaangażowanie jest istotniejsze niż projekt, innowacja czy lojalność wobec marki. 68 proc. badanych deklaruje lojalność wobec marki, która jest społecznie zaangażowana. Wyniki wskazują jednak na to, że marki muszą lepiej informować o realizowanych akcjach społecznych, gdyż jedynie 40 proc. badanych potrafiło wskazać firmę, która je prowadzi. Działania społeczne wpływają na efektywność działań promocyjnych – 52 proc. konsumentów poleciłoby markę społecznie zaangażowaną, a 54 proc. – pomogłoby wypromować produkt takiej marki. Jednym z najważniejszych elementów metodologii badania było znalezienie najbardziej odpowiedniego dla każdej marki obszaru społecznego, w ramach którego mogłaby ona realizować swoje działania. Konsumenci za najistotniejsze obszary uznali ochronę środowiska (88 proc.), promocję zdrowia (86 proc.), przeciwdziałanie ubóstwu (84 proc.) i wyrównywanie szans edukacyjnych (82 proc.). Polacy stają się coraz bardziej świadomymi konsumentami i poszukują na sklepowych półkach produktów, które nie tylko szczycą się przyznanymi odznaczeniami, ale także potrafią udokumentować konkretne korzyści dla środowiska czy też lokalnych społeczności. Banany Chiquita z certyfikatem Rainforest Alliance Czy obchodzi nas, że dany owoc wyhodowano bez zmuszania do pracy dzieci, przestrzegając wszystkich norm dotyczących ochrony środowiska? Chiquita, wprowadzając na polski rynek swoje banany z symbolem ?zielonej żabki? Rainforest Alliance, dokłada wszelkich starań, by zaspokoić wymagania najbardziej zagorzałych miłośników ekologii. Chiquita współpracuje z Rainforest Alliance od 1992 roku i zainwestowała już 20 mln dolarów w potrzebne obiekty i infrastrukturę, po to by prowadzić bardziej zrównoważoną uprawę bananów. Program certyfikacyjny kładzie nacisk na takie kwestie jak m.in.: ochrona dzikiej przyrody, godziwe płace i warunki pracy, ochrona wody i gruntów oraz całego ekosystemu. Każda partia owoców Chiquita, oznaczona symbolem zielonej żabki Rainforest Alliance, przechodzi rygorystyczne procedury kontroli jakości. Na nasze stoły trafiają tylko najlepsze z najlepszych. A co dzieje się z tymi, które nie są najpiękniejsze? Na farmach Chiquita są używane do tworzenia bananowego przecieru. Nie marnują się nawet liście bananowców ? służą jako naturalny kompost. Zmiany w prowadzeniu upraw, zainicjowane przez program certyfikacyjny Rainforest Alliance, przyniosły znaczące korzyści dla środowiska naturalnego. W Chiquicie wyrąb drzew pod uprawy bananów jest zabroniony. Od 1992 roku firma zasadziła już ponad milion drzew w ramach ponownego zalesiania terenów uprawowych. Co roku 3 000 ton plastiku jest poddawanych recyklingowi na farmach Chiquity a system oczyszczania wody pozwala zaoszczędzić 30 milionów litrów wody. Na szczególną uwagę zasługują działania Chiquity na rzecz społeczności lokalnej. Wielką troską są obdarzane dzieci. Chiquita funduje stypendia dla najzdolniejszych dzieci pracowników i buduje szkoły. Chiquita wybudowała też lub współfinansowała budowę ponad 2000 nowych domów dla pracowników w Ameryce Łacińskiej. Produkty rybne LIDL z certyfikatem Marine Stewardship Council Firma Lidl to lider polskiego rynku we wdrażaniu strategii odpowiedzialnego pozyskiwania ryb i owoców morza. Pierwsze produkty z certyfikatem MSC (Marine Stewardship Council), który jest gwarancją połowu przyjaznego dla środowiska, pojawiły się w sieci już w październiku 2003 roku. Na rybnych produktach sprzedawanych w Lidlu znak MSC widnieje zawsze w prawym rogu na żółtym tle i zajmuje dużą część przodu opakowania. Certyfikat jest czytelną informacją dla klientów, że przy produkcji kierowano się trzema zasadami ? prawidłowym stanem zasobów rybnych, wpływem rybołówstwa na środowisko morskie oraz odpowiednim systemem zarządzania rybołówstwem. Produkty ze znakiem MSC są dostępne w sklepach Lidl zarówno w Polsce, jak również w wielu innych krajach Europy. Właśnie dlatego Lidl zajął pierwsze miejsce w corocznym rankingu Greenpeace, który oceniał detalistów pod kątem pozyskiwania ryb i owoców morza. W opublikowanym rankingu kryteriami branymi pod uwagę były m.in.: możliwość identyfikacji pochodzenia produktów rybnych, odpowiedzialna strategia, jej definicja i zasady, oznakowanie produktów, ich promocja oraz rozwiązania w praktyce. Lidl uplasował się na pozycji lidera, zostawiając w tyle inne sieci handlowe. *cytat: M. Gandhi

A to już wiesz?  Słynne niedźwiadki na Światowy Dzień Misia

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy