LIFESTYLE Zdrowie

Mała tubka, wielka sprawa

Mała tubka, wielka sprawa
mycie zębów to rutynowa czynność, powtarzana każdego ranka i po ostatnim posiłku. To, co jest dla nas niemal niezauważalnym elementem codzienności, dla innych stanowi nieustające wyzwanie, aby uczynić tę czynność jak najbardziej

Data publikacji: 2017-09-21
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Mała tubka, wielka sprawa
Kategoria: Zdrowie, LIFESTYLE

mycie zębów to rutynowa czynność, powtarzana każdego ranka i po ostatnim posiłku. To, co jest dla nas niemal niezauważalnym elementem codzienności, dla innych stanowi nieustające wyzwanie, aby uczynić tę czynność jak najbardziej efektywną.

Mała tubka, wielka sprawa Zdrowie, LIFESTYLE - mycie zębów to rutynowa czynność, powtarzana każdego ranka i po ostatnim posiłku. To, co jest dla nas niemal niezauważalnym elementem codzienności, dla innych stanowi nieustające wyzwanie, aby uczynić tę czynność jak najbardziej efektywną.

Dekady innowacyjnych badań nad pastą do zębów

 

Mycie zębów to rutynowa czynność, powtarzana każdego ranka i po ostatnim posiłku. To, co jest dla nas niemal niezauważalnym elementem codzienności, dla innych stanowi nieustające wyzwanie, aby uczynić tę czynność jak najbardziej efektywną i wpływającą korzystnie na zdrowie i higienę naszej jamy ustnej. Mowa o naukowcach z Instytutu Blend-a-med, którym od roku 1951 przyświeca idea opracowywania najlepszych rozwiązań i nowoczesnych technologii w celu jak najlepszej ochrony zębów.

 

Historia w tubce

Środki do czyszczenia zębów znane były od niepamiętnych czasów. W starożytności pełniły raczej rolę kosmetyku, który miał zapewniać zębom biel. Wraz z rozwojem stomatologii zaczęto zwracać uwagę na ich rolę leczniczą. Współczesna pasta ma pielęgnować nasze zęby pod względem estetycznym, ale przede wszystkim ma być środkiem leczniczym dbającym o ich stan, działającym profilaktycznie przeciwko powstawaniu próchnicy, erozji, nadwrażliwości i chorobom przyzębia. Pasta do zębów jako uniwersalny środek do codziennej higieny jamy ustnej został upowszechniony w Stanach Zjednoczonych w drugiej połowie XIX wieku. Globalną firmą produkującą pasty do zębów jest Procter & Gamble, a jej pionierska działalność doprowadziła w 1955 r. do powstania prawdziwie innowacyjnego produktu – wyjaśnia profesor Ewa Iwanicka-Grzegorek, adiunkt Katedry Stomatologii Zachowawczej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

 

Pionier innowacji – rok 1955 i pasta z fluorem

Działalność naukowców P&G z Uniwersytetem w Indianie doprowadziła do powstania pierwszej pasty do zębów z fluorem, której działanie zostało potwierdzone klinicznie. Zawarty w paście fluor chronił przed próchnicą – w przeszłości drugą najczęściej spotykaną chorobą, co potwierdziło w 1960 roku Amerykańskie Towarzystwo Stomatologiczne (American Dental Association, ADA). W 1976 roku Amerykańskie Towarzystwo Chemiczne (American Chemical Society) uznało pastę z fluorem za jedno ze stu największych wynalazków minionego stulecia.

A to już wiesz?  Podsumowanie VI kampanii 5 porcji warzyw, owoców lub soku

 

Gryź na zdrowie

W latach 60. ubiegłego wieku po raz pierwszy w komunikacji marki pojawił się wizerunek nadgryzionego zielonego jabłka. Od tamtej pory stało się ono międzynarodowym symbolem zdrowych zębów i dziąseł oraz znakiem rozpoznawczym Blend-a-med. Jabłko i pokazujące je reklamy zwracały uwagę na poważny i dotąd częściowo ignorowany problem zapalenia przyzębia.

 

Walka z kamieniem nazębnym

Zespół Procter & Gamble nie zaniedbał prac badawczych także w kolejnej dekadzie. W latach 70. opracowano Fluoristat – udoskonalony system uwalniania fluoru. Umożliwił on powstanie w latach 80. kolejnego innowacyjnego produktu P&G – pierwszej pasty usuwającej kamień nazębny. Za to osiągnięcie w 1995 roku rząd USA przyznał firmie P&G nagrodę National Medal of Technology.

 

Początek lat 90. – produkty wybielające

Po wielu latach badań, w latach 90. marka uzupełniła swoje sprawdzone rozwiązania w zakresie pielęgnacji zębów o produkty wybielające. Połączenie aspektów zdrowia i urody zapoczątkowało nową ścieżkę rozwoju stomatologii. Stały rozwój na przestrzeni lat pozwolił na opracowanie wyjątkowego duetu wybielającego – pasty do zębów i akceleratora, dzięki którym uśmiech staje się bielszy już po 3 dniach stosowania.

 

Rozwiązanie na miarę XXI wieku

15 lat badań, 70 prac naukowych i testów klinicznych, ponad 100 naukowców i wiele opatentowanych rozwiązań przyniosło przełom w postaci stworzonej w laboratoriach P&G formuły Stannous Complex – największej innowacji od czasów fluoru. Dzięki temu odkryciu Blend-a-med opracował najbardziej zaawansowaną technologicznie pastę do zębów, która skutecznie zwalcza choroby dziąseł i nadwrażliwość zębów.

 

Dziś: Wzmacniaj zęby z każdym dniem

Obecnie Blend-a-med prezentuje się jako marka dbająca zarówno o tradycje, jak i innowacje. Opakowania Blend-a-med mają teraz nowy, biały kolor, który symbolizuje eksperckie i naukowe dziedzictwo marki i jest wyrazem jej profesjonalizmu. Jednocześnie marka oferuje dziś przełomowe technologie takie jak Stabilizowany Związek Cyny i Fluoru – najnowszy przejaw jej innowacyjności. Formuła ta nie tylko czyści i wybiela zęby w najlepszy możliwy sposób, ale także wzmacnia je i zapewnia najlepszą ochronę. Dzięki formule Blend-a-med powstała nowoczesna pasta, która sprosta najróżniejszym potrzebom i sprawia, że mycie zębów to przyjemność.

A to już wiesz?  Wakacyjny urlop z X-Formułą dla zdrowia Twojej wątroby

 

Wiedza i zasoby

Procter & Gamble – właściciel marki Blend-a-med, od początku jej istnienia wyznacza trendy i kierunki rozwoju nad produktami do codziennej pielęgnacji jamy ustnej. Dzięki personelowi naukowemu oraz centrom naukowo – badawczym P&G jak również współpracy dentystów, od lat trwa owocna praca nad unikalnymi formułami past do zębów. Jednym z największych i najnowszym osiągnięciem zespołów badawczych Instytutu było opracowanie formuły Stabilizowanego Związku Cyny i Fluoru, która obecnie występuje w paście Blend-a-med Complete Protect Expert. Wielokierunkowa skuteczność tej zaawansowanej formuły została potwierdzona zarówno w testach laboratoryjnych jak i badaniach klinicznych. Pasta Blend-a-med Complete Protect Expert posiada także rekomendację Polskiej Akademii Profilaktyki Stomatologicznej ­– mówi dr Beata Golan, Dyrektor ds. Naukowych Instytutu Blend-a-med Oral-B.

 

Instytut i marka Blend-a-med wspierają prace badawczo-rozwojowe na światowym poziomie oraz bliską, międzynarodową współpracę naukowców i stomatologów. Przełomowe osiągnięcia Instytutu są wyrazem podstawowych wartości marki, a jego logo – podobnie jak popularne nadgryzione jabłko – stało się znakiem rozpoznawczym wśród konsumentów. Nowe, białe opakowania produktów to  bezpośrednie nawiązanie do profesjonalnego charakteru marki. Z kolei hasło „Blend-a-med – wzmacniaj zęby z każdym dniem” ma przypominać nam, że marka nieustannie pracuje nad opracowywaniem najbardziej zaawansowanych technologii profilaktyki i ochrony naszej jamy ustnej. 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Mała tubka, wielka sprawa Zdrowie, LIFESTYLE - mycie zębów to rutynowa czynność, powtarzana każdego ranka i po ostatnim posiłku. To, co jest dla nas niemal niezauważalnym elementem codzienności, dla innych stanowi nieustające wyzwanie, aby uczynić tę czynność jak najbardziej efektywną.
Hashtagi: #Zdrowie #LIFESTYLE

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy