Wiadomości branżowe

Ruszyła intensywna promocja uzdrowisk Polski Wschodniej

01.09.2010 Komunikat prasowy Ruszyła intensywna promocja uzdrowisk Polski Wschodniej 01.09.2010 12:44 Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie Ruszyła intensywna promocja uzdrowisk Polski Wschodniej Innowacyjny

01.09.2010

Komunikat prasowy Ruszyła intensywna promocja uzdrowisk Polski Wschodniej 01.09.2010 12:44 Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie Ruszyła intensywna promocja uzdrowisk Polski Wschodniej Innowacyjny Klaster Zdrowie i Turystyka ?Uzdrowiska-Perły Polski Wschodniej” rozpoczął intensywną promocję podmiotów turystycznych i gmin ze wschodniego regionu Polski. W dynamicznej kampanii zostały wykorzystane najbardziej nowoczesne środki przekazu. Uczestnicy Klastra będą się kontaktować ze sobą za pomocą nowoczesnej platformy komunikacyjnej. Możliwości nowoczesnej platformy i inne innowacyjne rozwiązania, jakie wprowadzi Klaster, by rozwinąć turystykę w uzdrowiskach Wschodniej Polski, zostały zaprezentowane podczas VIII Rady Klastra. Spotkanie odbyło się 31 sierpnia w Zespole Konferencyjno-Rekreacyjnym ?Gościnne Wzgórza”, w Kielnarowej. Uczestnicy omówili plan i strategię działania Klastra, a także koncepcję platformy komunikacyjnej. – Rozwój Klastra jest podzielony na dwa etapy. Pierwszy zakończy się pod koniec 2010 roku. W marcu br. w ramach projektu uruchomiliśmy Biuro Klastra, którego zadaniem jest rozwój klastra m.in. poprzez przyjmowanie nowych członków z branży uzdrowiskowej, turystycznej i podmiotów kooperujących z tymi branżami. Istotnym naszym zadaniem jest opracowanie kompleksowej strategii Klastra – wyjaśnia dr Tomasz Soliński z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, dyrektor Biura Klastra. Coraz więcej gmin dołącza do Klastra Klaster początkowo zrzeszał kilkanaście podmiotów: przedsiębiorców i samorządy gminne z 5 gmin uzdrowiskowych woj. podkarpackiego (Rymanów, Iwonicz -Zdrój, Horyniec – Zdrój) i woj. świętokrzyskiego (Busko -Zdrój, Solec -Zdrój) oraz uczelnie – Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie (koordynator) i Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Zamościu i dwie jednostki o charakterze doradczym, wspierające przedsięwzięcia biznesowe – Stowarzyszenie Promocji Przedsiębiorczości w Rzeszowie i Centrum Wspierania Biznesu Sp. z o.o. w Rzeszowie. – Intensywna promocja sprawia, że systematycznie się rozrasta i do współpracy klastrowej przystąpiła Gmina Solina, a kolejne siedem podmiotów złożyło taką deklarację. Uzdrowiskowa inicjatywa klastrowa stanowi jedną z pierwszych inicjatyw tego typu o zasięgu ponadregionalnym – wylicza dr Soliński. Do końca września zostanie przeprowadzona analiza potencjału uzdrowisk i gmin uzdrowiskowych, która będzie stanowić punkt wyjścia do opracowania kompleksowej strategii rozwoju i działalności Klastra. – Musimy dobrze poznać specyfikę podmiotów i ich potencjał aby przygotować odpowiednią strategię działania Klastra uwzględniając w niej innowacyjne produkty – podkreśla dr Tomasz Soliński. Do końca tego roku Biuro Klastra zamierza też nawiązać współpracę z innymi jednostkami o podobnym charakterze poza województwem podkarpackim. Działaniami zostanie objęta cała Polska Wschodnia. – Planujemy w tym roku wyjazd studyjny do kilku uzdrowisk europejskich. Chcemy podpatrzeć, w jaki sposób rozwijają swoją działalność, jak pozyskują klientów, jaki mają potencjał produktowy i jak kooperują z innymi podmiotami – wyjaśnia dyrektor Biura Klastra. W styczniu 2011 roku rozpocznie działalność Centrum Badań i Analiz Społeczno-Gospodarczych Klasteringu, którego zadaniem będzie wspieranie Klastra poprzez prowadzenie badań rynku, organizowanie for technologicznych z udziałem uczestników Klastra, a także prezentowanie wyników badań na seminariach naukowych. Wirtualna promocja Kluczowym produktem dla Klastra będzie nowoczesna informatyczna platforma komunikacyjna, za pośrednictwem której podmioty Klastra będą mogły się ze sobą kontaktować poprzez internetowe fora dyskusyjne i telekonferencje oraz podnosić swoje kwalifikacje poprzez szkolenia i kursy on-line. – Wszystkie podmioty (uzdrowiska, sanatoria, podmioty turystyczne i noclegowe, lokale gastronomiczne) będą posiadać własne serwisy, stanowiące integralną część platformy Klastra. Każdy serwis może zawierać: np. sklep internetowy, galerię zdjęć, system ankiet oceniających dany podmiot, wirtualne biuro turystyczne, za pomocą którego będzie można m.in. dokonywać rezerwacji w wybranych przez siebie uzdrowiskach, sanatoriach itp. – wylicza zalety dyrektor Biura Klastra. Osoby, które skorzystają z nowoczesnej formy kontaktu, jaką uruchomią podmioty Klastra będą mogły otrzymywać bieżące informacje mailem w formie newslettera. – Promowanie uzdrowisk Polski Wschodniej ma doprowadzić do zwiększenia liczby turystów odwiedzających region i poprawić jakość życia mieszkańców obszaru objętego działaniem Klastra – podsumowuje dr Soliński. Klaster powstał 9 czerwca 2009 roku na mocy porozumienia przedsiębiorców oraz samorządów gminnych z gmin uzdrowiskowych. Koordynatorem tego przedsięwzięcia jest Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie. Współpraca pomiędzy poszczególnymi jednostkami wchodzącymi w skład klastra opiera się na zasadzie konkurencyjnej współpracy. Ważnym celem projektu jest przyspieszenie tempa rozwoju społeczno-gospodarczego Polski Wschodniej. Wszystkie wymienione działania Klastra są wspierane finansowo przez Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej, Oś Priorytetowa I Nowoczesna Gospodarka, działanie 1.4 Promocja i współpraca, komponent 2. Współpraca, obszar 2.2 Tworzenie i rozwój klastrów.

A to już wiesz?  Fresenius inwestuje w polską dializoterapię

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy