Fotowoltaika

Tylko 16% właścicieli fotowoltaiki magazynuje nadwyżki energii

Tylko 16% właścicieli fotowoltaiki magazynuje nadwyżki energii
Tylko 16% właścicieli fotowoltaiki magazynuje nadwyżki energii. Raport Oferteo.pl W Polsce magazynowanie nadwyżek wyprodukowanej energii nie jest często stosowanym rozwiązaniem – wynika z badania Oferteo.pl.

Tylko 16% właścicieli fotowoltaiki magazynuje nadwyżki energii. Raport Oferteo.pl

W Polsce magazynowanie nadwyżek wyprodukowanej energii nie jest często stosowanym rozwiązaniem – wynika z badania Oferteo.pl. Tymczasem dzięki niemu można zaoszczędzić w szczególności na zasilaniu domowych urządzeń. Jest to korzystne zwłaszcza w okresie mniejszego nasłonecznienia, czyli jesienią i zimą.

Większość instalacji fotowoltaicznych bez magazynowania energii
Oferteo.pl, największy polski serwis łączący poszukujących usług związanych z fotowoltaiką z ich dostawcami, przeprowadził badanie wśród właścicieli instalacji. Według zebranych danych, zdecydowana większość z nich (84%) nie wykorzystuje w pełni możliwości tej technologii, ponieważ nie magazynuje nadwyżek energii. Natomiast efektywność produkcji prądu ze światła słonecznego zależy od pory roku, dnia i stopnia zachmurzenia w danym momencie – dlatego wydajność fotowoltaiki jest zmienna. Magazynowanie energii pozwala uzyskać oszczędności, które przydadzą się, gdy zapotrzebowanie na nią przewyższy możliwości produkcyjne instalacji.

Nadwyżki wyprodukowanej energii zasilają domowe urządzenia

Właściciele instalacji fotowoltaicznych wykorzystują nadwyżki energii przede wszystkim do zasilania domowych urządzeń (61% wskazań). Kolejne miejsca zajęły rozwiązania służące do zarządzania temperaturą w domowych instalacjach: podgrzewania wody (32%) oraz do klimatyzacji (25%). Poza tym ankietowani zużywają magazynowany prąd do pomp ciepła i stacji ładowania samochodów elektrycznych. Należy podkreślić, że fotowoltaika przynosi oszczędności według 70% badanych, bez względu na to, czy magazynują oni energię.

Jesień najczęściej wybieraną porą na montaż instalacji fotowoltaicznych

Magazynowane nadwyżki produkowanej energii mogą się przydać w miesiącach jesiennych, kiedy najwięcej osób decyduje się na instalację paneli fotowoltaicznych. Według danych z badania Oferteo okres najbardziej wzmożonej pracy dla monterów trwa od września do listopada. W tym czasie przeprowadzono 45% wszystkich realizacji u ankietowanych. Najczęściej wskazywanym przez nich miesiącem prac jest październik (19%). Z kolei najmniej zleceń realizowanych jest w lutym, ponieważ tylko 3%.
– Jeśli planuje się montaż fotowoltaiki na jesień, należy wziąć pod uwagę, że jest to najbardziej oblegany termin w roku, dlatego dobrze jest zacząć szukać specjalistów z odpowiednim wyprzedzeniem. Najlepszy będzie czas, kiedy nie ma jeszcze dużego zapotrzebowania na rynku – komentuje Karol Grygiel z zarządu Oferteo.pl.
Montaż instalacji przeważnie trwa nie dłużej niż miesiąc. Dotyczy to aż 87% przypadków. Większość ankietowanych ocenia, że realizacja zlecenia odbyła się bezproblemowo (52%). Co więcej, 68% respondentów przyznaje, że nie było żadnych utrudnień, które wpłynęły na wzrost ostatecznych kosztów instalacji. Zadowolenie z wyboru wykonawcy deklaruje nawet 88% badanych.

A to już wiesz?  Od 200 do 400 zł miesięcznie więcej w kieszeni Polaków, którzy instalowali fotowoltaikę w 2021 roku. Raport Oferteo.pl

Metodologia badania
Dane przedstawione w „Raporcie o fotowoltaice w Polsce” pochodzą z badania ankietowego przeprowadzonego w sierpniu 2021 roku metodą CAWI na próbie 499 osób.
Jak działa Oferteo.pl?
Za pośrednictwem oferteo .pl zarejestrowane w serwisie firmy działające w branży fotowoltaicznej mają możliwość dotarcia do klientów poszukujących aktualnie właśnie takich usług lub produktów. Pozwala to zaoszczędzić cenny czas związany z poszukiwaniami i obsługą klientów.
Klienci poszukujący konkretnej usługi lub produktu mogą w jednym miejscu bezpłatnie złożyć zapytanie o oferty. Konsultanci pracujący w serwisie wyselekcjonują dla nich odpowiednie firmy, które zostaną powiadomione o zapytaniu z ich branży, by spośród nadesłanych ofert Klienci mogli wybrać najlepszą dla siebie.

O OFERTEO
Oferteo.pl z siedzibą we Wrocławiu to serwis internetowy, którego głównym celem jest ułatwienie dokonywania transakcji handlowych, a w szczególności kontaktowanie potencjalnych nabywców z najlepszymi dostawcami produktów i usług. Platforma istnieje od 2008 roku.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy